Ehdot yksityiskohtaisesti:

 

Juridiset henkilöt: Kun tilaus tehdään Exellent-ikkunat verkkokaupassa on juridinen henkilö, tässä dokumentissä nimellä Exellent, Ab Oravais Marketing Oy, Y-tunnus 0636623-0.

Sopimus tilaajan ja Exellentin välillä

    1. Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä.

    2. Tilaajan tulee olla 18 vuotta täyttänyt.

    3. Tilauksen yhteydessä tilaajan tulee ilmoittaa nimi, toimitusosoite, sähköpostiosoite, postiosoite, sosiaaliturvatunnus sekä puhelinnumero. Tilaajan antamat asiakastiedot ovat luottamuksellisia.

    4. Tilaus tehdään Exellentin verkkokaupassa ja sitova kauppasopimus syntyy tilaajan ja Exellentin välillä, kun Exellentin on lähettänyt kirjallisen tilausvahvistuksen

    5. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse info@exellent.fi, kirjeitse tai puhelimitse (050-5531223,arkisin klo. 9-17). Tilaaja sitoutuu tarkistamaan tilausvahvistuksen.

  1. Hinnat

    1. Voimassaoleva hinta on hinta, joka on kulloinkin esillä Exellentin verkkokaupassa. Yksittäisen tuotteen hinta voi vaihdella tilauksen koon ja toimitusajan mukaan. Lopullinen ja osapuolia sitova kokonaishinta näkyy tilausvaiheessa verkkokaupan yhteenvetosivulla. Tilauksen hinta sisältää kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron.

    2. Tilaukseen lisätään toimituskulut. Toimituskulut määräytyvät toimitustavan ja tilavuuden mukaan ja kulu näkyy tilausvaiheessa verkkokaupan yhteenvetosivulla.

    3. Mikäli toimitusosoite sijaitsee Lapissa tai saaristossa, on toimitustapa ja siihen liittyvät kulut sovittava erikseen tilaajan ja Exellentin välillä

  2. Toimitus

    1. Toimitusaika on pääsääntöisesti 4-6 viikkoa tilauksesta riippuen tehtaan kuormituksesta.. Toimitusviikko tarkoittaa sitä viikkoa, jolloin tuotteet lähtevät varastoltamme.

    2. Toimitus tapahtuu Manner-Suomessa välille Hanko – Napapiiri painorajoittamattomille ja kuorma-autolla ajettavan tien varteen. Mahdolliseen tilapäiseen painorajoituksen ylittämiseen asiakkaan kuuluu kysyä poikkeuslupaa paikalliselta tiemestarilta. Muille alueille toimitus sovitaan tehtaan kanssa tapauskohtaisesti. Toimitusehto on Autossa toimitusosoitteessa (CIP Incoterms 2011). Saaristo- ja Napapiirin pohjoispuolisten toimituksien hinta määritellään tapauskohtaisesti Exellentin asiakaspalvelun toimesta p. 050-5531223 (arkisin klo. 9-17).

    3. Kuljetusliike sopii tilaajan kanssa jakelun tarkasta aikataulusta puhelimitse

  3. Maksutavat

    1. Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen:
      a) Verkkomaksu. Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa Maksuturva Group Oy (y-tunnus 2121703-0) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Maksusi kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle ja sähköpostiisi lähetetään vahvistusviesti. Maksuturva Group Oy:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi.

    2. Laskulla tai erämaksulla ostaminen

      1. Maksuturva Lasku- ja erämaksupalvelu mahdollistaa sinulle turvallisen ja joustavan vaihtoehdon ostostesi rahoittamiseen yhdessä tai useammassa erässä. Lasku- ja erämaksupalvelun luotonantajana toimii Lindorff Invest Oy.

        Voit valita maksutavaksi
        -laskun, kun ostoksesi arvo ylittää 20 euroa tai
        -erämaksun, kun ostoksesi arvo ylittää 30 euroa

        ja on enintään 3 000 euroa. Maksutapa edellyttää suomalaista henkilötunnusta, vakituista, virallista kotiosoitetta Suomessa ja 20 vuoden ikää. Maksutapa on käytössä vain yksityishenkilöille. Oma luottokielto tai salatut tiedot estävät maksutavan käytön.

        Laskulla ostaminen onnistuu pelkän henkilötunnuksen avulla. Mikäli haluat toimituksen muuhun kuin kotiosoitteeseesi, sinua pyydetään tunnistautumaan verkkopankkitunnuksillasi pankin TUPAS-palvelussa: Tällöin voit hyödyntää vapaasti valittavaa toimitusosoitetta, oli se sitten pakettiautomaatti, kesämökki tai työpaikkasi. Luottotietosi tarkistetaan luottotietoyhtiöltä ja sen perusteella tehdään reaaliaikainen luottopäätös. Luottopäätöksen ja tarkistukset toteuttaa Lindorff Oy, eivätkä tiedot tallennu myyjän asiakastietorekisteriin.

        Hyväksytyn luottopäätöksen ja ostotapahtuman jälkeen saat laskun toiveesi mukaisesti joko sähköpostitse tai paperilaskuna. Huomioithan, että lasku toimitetaan aikaisintaan n. kahden viikon kuluttua tilauksen toimittamisesta. Näin siksi, että saat aina ajantasaisen laskun, jossa on huomioitu myös mahdolliset palautukset. Lisätietoja mahdollisesta kielteisestä luottopäätöksestä voit tarvittaessa tiedustella Lindorffin asiakaspalvelusta.

        Valitessasi laskuvaihtoehdon, saat ostoksellesi aina 14 päivää korotonta maksuaikaa. Jos päätät maksaa ostoksesi erissä, voit valita annetuista vaihtoehdoista sinulle parhaiten sopivan maksuaikataulun joko suoraan verkko-ostosta tehdessäsi tai jälkikäteen laskun saatuasi. Luottosopimus Lindorff Invest Oy:n kanssa astuu voimaan maksettuasi ensimmäisen kuukausierän laskun eräpäivään mennessä. Hyödynnettävissäsi on ostoksen summasta riippuen vaihtoehtoja 3 – 24 erän välillä.

        Maksuerät laskutetaan kuukausittain. Luoton kuukausimaksu kustakin erästä on 3 € ja erämaksun korko 15 %. Todellinen vuosikorko laskettuna 1 500 € luotolle tyypillisellä 12 kk maksuajalla luottokorko ja kuukausimaksut huomioiden on 23,1 %. Palvelu ei sido sinua pysyvään luottosuhteeseen. Mahdollisista maksuviivästyksistä peritään lainmukaisen kulut ja korot. Eräpäivän siirrot yleisten luottoehtojen mukaisesti.

        Voit tutustua
        lasku- ja erämaksupalvelun yleisiin luottoehtoihin ja
        vakiomuotoiseen eurooppalaiseen kuluttajatieto –lomakkeeseen
        ja tallentaa ne itsellesi oston varmennuksen yhteydessä.

        Asiakaspalvelu laskuun ja erämaksuun liittyen
        Verkkopalvelu: bill.lindorff.fi
        Puhelinpalvelu: 02 2700 550 arkisin kello 8-20 ja lauantaisin kello 10-15 (hinta: normaali paikallis- tai kaukopuhelumaksu)
        Sähköposti: eramaksu@lindorff.fi


        b) Lasku ennakkomaksulla (yli 3000€:n tilauksiin) Laskulla maksettaessa laskutetaan 30% tilattaessa 7 vrk netto ja loppusuoritus 70% toimituksen jälkeen laskulla, jossa on korotonta maksuaikaa 7 vrk. Käsirahan maksu toimii tilauksen vahvistuksena. Myöhästynyt käsirahamaksu siirtää toimituksen eteenpäin vähintään saman verran kun maksu on myöhästynyt. Exellent tarkistaa ostohetkellä tilaajan luottokelpoisuuden ja mikäli luottotiedoissa on häiriömerkintä laskutetaan 50% tilattaessa 7 vrk netto ja 50% ennen toimitusta. Tuotteet lähetetään tässä tapauksessa varastoltamme vasta kun kauppasumma on kokonaisuudessaan maksettu. Laskuttaja on (Ab Oravais Marketing Oy, Y-tunnus 0636623-0)

  4. Peruutusoikeus

    1. Exellent tilaa tilaajan tilaamat tuotteet mittatilaustyönä tilauksen mukaisesti, joten tilausvahvistuksen toimittamisen jälkeen tilaukselle ei ole peruuttamisoikeutta.

  5. Toimituksen vastaanottaminen

    1. Ennen kuin toimitus kuitataan vastaanotetuksi, on tarkistettava pakkaus päällisin puolin kuljetusvaurioiden varalta. Jos pakkauksen muovikalvon havaitaan vaurioituneen, on tarkistettava ovatko tuotteet vaurioituneet. Jos tuotteet ovat vaurioituneet, vaurio on kirjattava rahtikirjaan. Exellent suosittelee myös vaurion valokuvaamista. Mahdollinen vaurioilmoitus tulee lähettää s-postitse info@exellent.fi.

  6. Reklamaatio

    1. Mikäli tilaajalle on toimitettu väärä tai virheellinen tuote, kuuluu siitä ilmoittaa välittömästi Exellentille, kuitenkin viimeistään 7 pv sisällä s-postitse info@exellent.fi.. Exellentin ottaa tilaajaan viipymättä yhteyttä virheen korjaamiseksi

  7. Takuu

    1. Exellent-tuotteilla on 3 vuoden takuu

  8. Ylivoimainen este (Force majeure)

    1. Exellent ei vastaa tilauksen toimituksen estymisestä, vaikeutumisesta tai myöhästymisestä Exellentin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevista syistä, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- ja tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä, tehtaan myöhästymisestä tai muusta vastaavasta.

  9. Erimielisyydet

    1. Erimielisyydet tilaajan ja Exellentin välillä pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti neuvottelemalla. Mikäli tämä ei onnistu, tilaaja voi ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan, joka voi sovitella riitaa, Mikäli tämäkään ei onnistu tilaaja – ei Exellent – voi viedä asian kuluttajariitalautakuntaan. Lautakuntakäsittely on molemmille osapuolille maksuton. Jos riita päätyy tuomioistuimeen, se käsitellään Exellentin kotipaikan käräjäoikeudessa.