Toimitus- ja maksuehdot

Ehdot yksityiskohtaisesti

Juridiset henkilöt: Kun tilaus tehdään Exellent-ikkunat verkkokaupassa, juridinen henkilö on tässä dokumentissa nimellä Exellent, Ab Oravais Marketing Oy, Y-tunnus 0636623-0

Sopimus tilaajan ja Exellentin välillä

  1. Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä.

  2. Tilaajan tulee olla 18 vuotta täyttänyt

  3. Tilauksen yhteydessä tilaajan tulee ilmoittaa nimi, toimitusosoite, sähköpostiosoite, postiosoite sekä puhelinnumero. Tilaajan antamat asiakastiedot ovat luottamuksellisia.

  4. Tilaus tehdään Exellentin verkkokaupassa ja sitova kauppasopimus syntyy tilaajan ja Exellentin välillä, kun Exellentin on lähettänyt kirjallisen tilausvahvistuksen. Tilausvahvistus pitää lukea tarkasti läpi ja tarkistaa tuotteiden oikeellisuus. Virheellisesti syötetyt tiedot ovat asiakkaan vastuulla.

  5. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse info@exellent.fi, kirjeitse tai puhelimitse (050-5531223, arkisin 8-16). Tilaaja sitoutuu tarkistamaan tilausvahvistuksen.

    Hinnat

  1. Voimassa oleva hinta on hinta, joka on kulloinkin esillä Exellentin verkkokaupassa. Yksittäisen tuotteen hinta voi vaihdella tilauksen koon ja toimitusajan mukaan. Lopullinen ja osapuolia sitova kokonaishinta näkyy tilausvaiheessa verkkokaupan yhteenvetosivulla. Tilauksen hinta sisältää kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron.

  2. Tilaukseen lisätään toimituskulut. Toimituskulut määräytyvät toimitustavan ja tilavuuden mukaan ja kulu näkyy tilausvaiheessa verkkokaupan yhteenvetosivulla.

  3. Mikäli toimitusosoite sijaitsee Lapissa tai saaristossa, on toimitustapa ja siihen liittyvät kulut sovittava erikseen tilaajan ja Exellentin välillä

    Toimitus

  1. Toimitusaika on pääsääntöisesti 4-6 viikkoa tilauksesta riippuen tehtaan kuormituksesta.

  2. Toimitusviikko tarkoittaa sitä viikkoa, jolloin tuotteet lähtevät varastoltamme. Toimitusaika voi pidentyä, jos tilauksessasi on tuotteita erikoisväreillä, -muodoilla tai -laseilla.

  3. Toimitus tapahtuu Manner-Suomessa välille Hanko – Napapiiri painorajoittamattomille ja kuorma-autolla ajettavan tien varteen. Mahdolliseen tilapäiseen painorajoituksen ylittämiseen asiakkaan kuuluu kysyä poikkeuslupaa paikalliselta tiemestarilta. Muille alueille toimitus sovitaan Exellentin kanssa tapauskohtaisesti. Toimitusehto on Autossa toimitusosoitteessa (CIP Incoterms 2011). Saaristo ja Napapiirin pohjoispuolisten toimituksien hinta määritellään tapauskohtaisesti Exellentin asiakaspalvelun toimesta puh. 050-5531223 (arkisin 8-16)

  4. Kuljetusliike sopii tilaajan kanssa jakelun tarkasta aikataulusta puhelimitse.

    Maksutavat

    Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa Svea Payments Oy (y-tunnus 2121703-0) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Svea Payments Oy:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi. Maksunsaajana näkyy Svea Payments Oy (tai aputoiminimemme Maksuturva Group Oy).

Lue lisää Svea Paymentsin maksupalvelun käytöstä »

  1. Verkkopankkien verkkomaksupainikkeet

    Voit maksaa tilauksen minkä tahansa suomalaisen pankin verkkomaksupainikkeen kautta. Kun käytössäsi on oman pankkisi antamat käyttäjätunnukset ja olet maksamassa nettiostoksiasi, siirryt verkkokauppamme sivuilta hetkeksi omaan pankkiisi ja maksat valitsemasi tuotteet suoraan omalta tililtäsi. Maksunsaajana näkyy Svea Payments Oy (tai aputoiminimi Maksuturva Group Oy), joka huolehtii verkkokauppamme maksujenvälityksestä.

  2. Maksaminen Siirto-sovelluksella

    Verkkokaupassamme voi maksaa helposti ja turvallisesti mobiilissa Siirto-sovelluksilla. Siirto on pankkirajat ylittävä, aivan uusi tapa tehdä verkkopankkimaksuja. Siirto-maksuja voi tehdä Nordean Siirto-sovelluksella, Pivolla sekä OP-mobiililla. Mobiilikäytössä maksaessa käyttämäsi Siirto-sovellus avautuu automaattisesti, selaimen kautta tietokoneella käytettäessä voit syöttää puhelinnumerosi sille varattuun kenttään, jonka jälkeen maksu hyväksytään Siirto-sovelluksessa tai puhelinnumeron perusteella valitussa muussa sovelluksessa. Maksu veloitetaan Siirto-sovellukseen tallennetulta pankkitililtä.

  3. Maksaminen laskulla ja erämaksulla Lasku

    Svea Ekonomi tarjoaa sinulle helpon ja turvallisen tavan maksaa ostoksesi laskulla. Valitessasi maksutavaksi Svea Ekonomin laskun saat aina vähintään 14 päivää maksuaikaa. Viivästyskorko on korkolain mukainen laillinen viivästyskorko eli 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitetaan 5 euroa. Huomioithan myös, että ostajan tulee olla vähintään 21-vuotias.

    Erämaksu

    Svea Ekonomin erämaksu on kertaluotto, jolla voit valita haluamasi maksuajan kaupassa tarjotuista vaihtoehdoista. Huomioithan, että ostajan tulee olla vähintään 21-vuotias. Avoimet luottosi näet Omat sivut -palvelusta. Voit tutustua luoton ehtoihin täältä: Erämaksuluoton yleiset ehdot ja Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot

    Svea Ekonomin maksutapojen käyttö edellyttää hyväksyttyä luottopäätöstä. Hakija antaa luottoa hakiessaan suostumuksen sille, että muilta luotonantajilta saatavia tietoja kysytään Suomen Asiakastieto Oy:n kuluttajaluottotietojen kyselyjärjestelmästä. Tarkistamme lisäksi hakijan luottotiedot. Kielteisen luottopäätöksen saaneella asiakkaalla on oikeus hakea uutta luottopäätöstä toimittamiaan lisätietoja vastaan ottamalla yhteyttä Svea Ekonomin asiakaspalveluun.

    Yhteystiedot ja asiakaspalvelu

    Mikäli sinulla on kysymyksiä laskutukseen liittyen, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun puh. 09 4242 3330 (ma- to 8-18, pe 8-17) tai yhteydenottolomakkeen kautta. Svea Ekonomi noudattaa toiminnassaan henkilötietolakia. Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat Svea Ekonomin sivuilta sekä Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta.
    Svea Ekonomi / Maksuratkaisut
    Mechelininkatu 1a
    00180 Helsinki
    www.sveapayments.fi



Peruutusoikeus

Exellent tilaa tilaajan tilaamat tuotteet mittatilaustyönä tilauksen mukaisesti, joten tilausvahvistuksen toimittamisen jälkeen tilaukselle ei ole peruuttamisoikeutta.

Toimituksen vastaanottaminen

  1. Ennen kuin toimitus kuitataan vastaanotetuksi, on tarkistettava pakkaus päällisin puolin kuljetusvaurioiden varalta. Jos pakkauksen muovikalvon havaitaan vaurioituneen, on tarkistettava ovatko tuotteet vaurioituneet. Jos tuotteet ovat vaurioituneet, vaurio on kirjattava rahtikirjaan. Exellent suosittelee myös vaurion valokuvaamista. Mahdollinen vaurioilmoitus tulee lähettää s-postitse info@exellent.fi.

  2. Jos noudat tuotteesi Exellentin varastosta (Kokkolantie 115) huomaa, että tuotteet eivät ole pakattu jollakin tavalla. Ostajan pitää itse tuoda tarvittavat materiaalit noutoa varten (mahd. teline, pakkausmateriaali, kiinnitysnauhat jne.) Suositellaan että ikkunat kuljetetaan pystysuorassa. Ilmoita ajoissa, jos haluat ikkunoitasi pakattuna lavaan, hinta 40€. Tuotteet ovat noudettava 14 päivän kuluessa siitä, kun ostajalle on ilmoitettu noutomahdollisuudesta.

Reklamaatio

Mikäli tilaajalle on toimitettu väärä tai virheellinen tuote, kuuluu siitä ilmoittaa välittömästi Exellentille, kuitenkin viimeistään 7 pv sisällä s-postitse info@exellent.fi. Exellentin ottaa tilaajaan viipymättä yhteyttä virheen korjaamiseksi.

Takuu

Exellent-tuotteilla on 2 vuoden takuu

Ylivoimainen este (Force majeure)

Exellent ei vastaa tilauksen toimituksen estymisestä, vaikeutumisesta tai myöhästymisestä Exellentin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevista syistä, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- ja tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä, tehtaan myöhästymisestä tai muusta vastaavasta.

Erimielisyydet

Erimielisyydet tilaajan ja Exellentin välillä pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti neuvottelemalla. Mikäli tämä ei onnistu, tilaaja voi ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan, joka voi sovitella riitaa, Mikäli tämäkään ei onnistu tilaaja ei Exellent voi viedä asian kuluttajariitalautakuntaan. Lautakuntakäsittely on molemmille osapuolille maksuton. Jos riita päätyy tuomioistuimeen, se käsitellään Exellentin kotipaikan käräjäoikeudessa.



Ab Oravais Marketing Oy Exellent 0400 340 093 www.exellent.fi info@exellent.fi

Käyntiosoite: Kokkolantie 115 66800 ORAVAINEN

Postiosoite: Stunsinkuja 4 66710 KAITSOR